zaterdag 18 oktober 2014

13/10 - 17/10: Thema: Herfst


De herfst is in het land dus hebben we in ons klasje de hele week rond de herfst gewerkt. 

Het liedje dat we deze week leerden gaat zo: 
"Met mijn paraplu en regenjas
 Loop ik door het natte, natte gras.
 Ik zie een grote regenplas.
 Ik spring en kijk: mijn jas is nat."

We begonnen de week met een toneeltje van de juffen. 

Onze poppenhoek werd omgetoverd tot een herfsthoekje waar we konden picknicken.






De juf was zo verstrooid dat ze alle herfstvruchten niet meer uit elkaar kon houden, daarom hebben onze vriendjes de juf geholpen om alle herfstvruchten te sorteren. 


Onze zandbak werd deze week een ontdektafel die gevuld was met allerlei herfstmaterialen. 






Spelen met plasticine dat doen we graag, daarom mochten we deze week bolletjes rollen voor in de appelboom of stekeltjes rollen voor de egel. 









 Allemaal samen knutselden we onze eigen herfstboom met allerlei blaadjes uit het bos


Dinsdag was Laetitia jarig! Onze eerste jarige in de klas. Wat een feest!









We gaven de egel stekeltjes met een vorkje en bruine verf. 



Woensdag gingen we wandelen in het bos! Er kwamen kindjes van het middelbaar mee om ons te helpen. In het bos maakten we een stop en kregen we van de kindjes van het middelbaar een lekker stukje cake en een sapje, mmm!






In het bos kwamen we een lief hondje tegen. 






Puzzelen maar! Een puzzel van de egel, van de paddenstoel of van Jules. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten