zondag 3 mei 2015

27/04 - 30/04: Thema Lentedieren



Deze week focussen we ons op rupsen, vlinders en vogeltjes.

Uitbeeldversje:
Kleine rups eet, hap hap hap
Gaatjes in het groene blad.
Gaatjes in het verse fruit.
Hier erin en daar eruit.

Rups wordt vlinder. 
Hoog hoog hoog, vliegt hij.
 Met een mooie boog,
Daalt hij op mijn lieve snoet.
Dat vind ik goed.


Met parels de gekleurde rups namaken.






Vlindertje verven met de vingers. 










Bewegingsversje: 
'Ik ben een rupsje, 
ik kruip op mijn buik.
Ik ben een vlinder,
ik vlieg uit een struik.'









Spelen met de logifiguren van rupsjes.


Gezelschapsspelletje: Flori Colori





Vlindertje versieren met plasticine.


Takjes knippen en opplakken in het vogelnestje.






Vlindertje schilderen met de verfroller. 




Er kwam een lammetje op bezoek op school. Hier gingen we natuurlijk even naar kijken.














We knutselden nog verder aan ons lentetafereel. Vogeltjes en een nest maakten het helemaal af!












Vrij spelen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten